Brak wpisów.

NASTĘPNY PRZYSTANEK: ROZWÓJ | Spółka Restrukturyzacji Kopalń S.A.

Strona główna/Media/Aktualności/NASTĘPNY PRZYSTANEK: ROZWÓJ

NASTĘPNY PRZYSTANEK: ROZWÓJ

2 Czerwca 2025

Komunikacyjny bonus dla Bytomia. Spółka Restrukturyzacji Kopalń przekazała miastu cenne tereny w dzielnicy Stroszek, gdzie powstanie nowoczesne centrum przesiadkowe. To przyspieszenie rozwoju komunikacji w mieście i kolejny ruch SRK w kierunku przemian.

 

Miejska siatka przyspiesza. Miasto Bytom podpisało umowę na unijne dofinansowanie pierwszego z trzech planowanych centrów przesiadkowych kwotą 7 milionów złotych. Działki pod tę ważną społecznie inwestycję przekazała miastu Spółka Restrukturyzacji Kopalń.

- Naszym celem pozostaje jak najlepsze zagospodarowanie terenów pogórniczych. Staramy się sprawnie uruchamiać procesy transformacyjne. Dążymy do tego, aby nasze tereny, tam gdzie to tylko możliwe, stały się prorozwojowe. Jesteśmy zdeterminowani, by we współpracy z lokalnymi samorządami, w możliwie jak najszybszym tempie, przyczyniać się do pobudzania rozwoju regionu - mówi Jarosław Wieszołek, prezes SRK.

Najbliższe otoczenie przekazanej nieruchomości stanowią tereny mieszkaniowe, usługowe oraz niezabudowane. Nieco dalej znajdują się obiekty handlowo-usługowe, tereny zielone, ogródki działkowe i zakład górniczy. W bezpośrednim sąsiedztwie jest też zmodernizowana linia kolejowa z nowym przystankiem Bytom: Stroszek. Za sprawą miejskiej inwestycji powstaną m.in. nowy przystanek, wiaty rowerowe i stojaki w systemie Bike & Ride. Koszt inwestycji  to ponad 9 mln zł.

- Od kilku tygodni funkcjonuje w Stroszku przystanek kolejowy, dlatego chcemy, aby możliwie szybko również pozostałe środki transportu publicznego oraz komunikacja piesza i rowerowa były w tym miejscu skumulowane - tłumaczy Mariusz Wołosz, prezydent Bytomia.

Węzeł komunikacyjny w Stroszku to jedna z trzech tego typu inwestycji w transport publiczny, jakie planują bytomskie władze. Największe i najważniejsze centrum przesiadkowe ma powstać przy wyremontowanym dworcu kolejowym w miejscu obecnej pętli autobusowej, a kolejne w Karbiu. W planach jest też koncepcja węzła pomiędzy Szombierkami i Bobrkiem.

Dzięki takim komunikacyjnym udogodnieniom można łatwo się przesiadać zmieniając np. autobus na tramwaj czy pociąg Kolei Śląskich. Najważniejszym jednak atutem tych rozwiązań jest odblokowanie od ruchu samochodowego centrum miasta.

- Realizacja tej inwestycji na pewno poprawi komfort pasażerów. Powinna też skrócić czas podróży i zachęcać do wybrania transportu zbiorowego zamiast auta. A to oczywiście w trosce o nasze zdrowie, ekologię i ochronę środowiska - podkreśla Michał Bieda, wiceprezydent Bytomia.

Podstawą udanych przemian jest współpraca ze wszystkimi interesariuszami tego procesu, czyli gminami, powiatami, samorządami województw, wojewodami, stroną społeczną i inwestorami. Dla SRK istotną rolę odgrywa współpraca z samorządami, bo to one decydują o kierunkach zagospodarowania nieruchomości, co wprost prowadzi do rozwoju tych terenów oraz oczekiwanych przemian gospodarczych i społecznych.

To nie jedyna darowizna SRK  pobudzająca rozwój Bytomia. Przypomnijmy. Trójstronne porozumienie o współpracy Spółki Restrukturyzacji Kopalń, Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej otworzyło w 2024 roku drogę do realizacji projektu utworzenia akceleratora biznesu na terenach po byłej KWK Centrum. SRK w zeszłym roku darowała miastu ponad 12 ha na ten cel. Projekt o wartości 20 mln euro realizuje KSSE.

Przetargi i zamówienia nieruchomości, maszyny, złom, urządzenia i pozostałe.
Sprzedaż
Nieruchomości
Oferty nieruchomości, przetargi.
Administracja
Zasobów
Mieszkaniowych
Strefa Klienta, sprzedaż i najem, mapa ofert.
do góry